.

söndag 7 februari 2016

Fototriss svartvitt


Fototriss tar tyvärr ett uppehåll i några veckor så då är det klart att man måste vara med på det sista temat för ett tag. Svartvitt är ämnet idag. Mina bilder är faktiskt tagna i färg men idag var dagen så svart och vit att man knappt trodde att färger fanns. Det är ju inte riktiga svartvita bilder, men ni får tolka det metaforiskt, denna färglösa dag. Först tyckte jag det var ett extremt tråkigt väder med dimma och snörök men så kom jag på att jag kanske kunde använda det i alla fall och helt plötsligt tyckte jag att det nog kunde vara rätt fint med det gråa vädret i alla fall.





12 kommentarer:

  1. Verkligen vinge i bilderna, snyggt.

    SvaraRadera
  2. Ja, nä, svartvita bilder är det ju inte för de är blå rakt i genom men jag förstår din känsla om grått väder och så tänker jag ofta om svartvita bilder och teman så jag tycker de funkar ändå! ;)


    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Gråväder är inte så dumt när man ska ut och fotografera! Gillar ditt motiv, det enkla är ofta det vackraste!
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  4. Gråväder är inte så dumt när man ska ut och fotografera! Gillar ditt motiv, det enkla är ofta det vackraste!
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  5. Ja inte mycket färg där inte. jag som precis när jag läste fototriss att jag kanske skulle haka på. Typiskt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Tänk så vackert det kan vara med det karga och enkla där linjer och mönster får vara det framträdande. Jättefint.

    SvaraRadera
  7. Jättefint och flera gjorde nog samma sak blandannat jag :-)

    SvaraRadera
  8. Vilken vinter ni har. Verkligen grått nu, lite trist tycker jag, men snart blir det vår :)

    SvaraRadera
  9. Känns tungt, sorgligt och lite spöklikt. Snyggt!

    SvaraRadera
  10. Tråkgrått kan vara fint! Dina bilder är det!

    SvaraRadera
  11. Tråkgrått kan vara fint! Dina bilder är det!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!