.

fredag 16 september 2011

Om Borgmästaren


Vem är borgmästaren?

Jag lever och bor i min hem, min "borg" där jag värnar om det jag tycker om. Retro. Second hand. 50-tal, 60-tal, 70-tal men ännu inte 80-tal. Jag är lyckligt lottad med tre barn, en man och ett hus och jag vill bara att de ska känna igen mig i bloggen. För mig är det skönt att veta att ingen jag känner vet vem jag är. Jag vill inte att folk där jag bor ska kunna se vad jag gör eller hur jag har det hemma. Givetvis kommer de som varit hemma hos mig att känna igen saker på bloggen, men de som jag bara känner flyktigt kommer förhoppningsvis inte att känna igen mig även om de sett bloggen. 




Jag beskriver saker jag gjort och gör - bakar, färgsätter insidan av borgen, skapar nytt av gammalt, arbetar med tyg och betraktar världen. Second hand fynd kan vara fina och har man tur kan de bli ännu finare med färg eller andra förbättringar.




Jag visar det jag tycker är vackert. Naturen utanför borgen är vacker men vild. Man kan ta det den erbjuder och göra om till något annat.  Det bästa är att plocka itu den och sätta ihop delarna själv på ett sätt som passar mig. Jag gillar naturen, på avstånd.




En del saker är finast som de är. Gamla godingar som tål att tittas på många gånger och som gör mig glad. Trotjänare som man aldrig upphör att trivas med. Jag plockar fram några av dessa fynd från hyllor och skåp för att använda som bruksföremål och då går det som det går. De håller ett tag och man har glädje av dem, sedan går de sönder. Då får man å andra sidan tillfälle att köpa nya. 




Hoppas du kommer att trivas med att titta in hos mig. Du är så välkommen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!