.

måndag 23 juni 2014

Nattygsbord /Night stand




Det blev som jag tänkte mig! Efter att ha loppisfyndat resväska och gammal pall satte jag ihop de två fynden på ett nytt sätt. Jag var lite osäker på om det skulle fungera och mannen var också skeptisk och trodde att det skulle bli som Bambi på hal is. I sanningens namn blev det också det först, men mannen var inte sämre än att han gav tips på hur man kunde staga upp det hela. En gammal skärbräda lades i botten och benen fästes i denna. Det gjorde susen och bordet är nu mycket stadigt. Som en extra bonus kan man gömma hemligheter inuti lådan. Den passar dessutom perfekt i mellanrummet mellan vår säng och sonens lilla säng. Tyvärr var vårt sovrum inte ljust nog för att få en bra bild så jag fick kånka ut bordet i vardagsrummet. Fler återbruksalster finns hos Klockarbarn.


An old suitcase became a night stand with legs from an old stool. I do love recycling and I was quite hesitant about this project but it turned out to exceed my expectations. At first it was quite unstable but an old wooden chopping board in the suitcase did the trick. I fastened the legs in the chopping board and all of a sudden it was much more stable.

At Craftschooling Sunday you'll be able to see more homemade things.

16 kommentarer:

  1. Vilket tufft och personligt bord, bra gjort av dej.

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera
  2. Superfint! Toppensnygg resväska du fick tag på också! Kan tro att du är nöjd!! Det skulle jag också vara :) Jag får väl hålla ögonen öppna efter spiror. De är ju svårare att få tag på en resväskor tänker jag.

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig och annorlunda idé. Bra tänkt där med skärbrädan. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Fint, vilken bra idé. Både förvaring och
    bord i ett, bra tänkt. Fint att väskan är
    röd också.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  5. så fint... och fiffigt!
    Vilken härlig färg på väskan!

    SvaraRadera
  6. Vilket läckert bord! Väldigt fin väska!

    SvaraRadera
  7. Fint! Smart med skärbrädan, det måste ju göra mycket för stabiliteten att ha något ordentligt att skruva i.

    SvaraRadera
  8. Åh, vad fiffigt! Det hade jag aldrig tänkt på.... :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  9. Vilken kul idé! Rött i inredningen är så extra läckert….

    SvaraRadera
  10. Åh ett sånt skulle jag också vilja ha..hmm dags för några loppisbesök.. ;)

    SvaraRadera
  11. men hallå, din blogg är ju alldeles fylld av härliga idéer! UNDERBART!

    SvaraRadera
  12. missed this one somehow, please share it at a future craft schooling Sunday! and oh my what is that half globe pendant light i see in your sidebar, fantastic! all the best!

    SvaraRadera
  13. Helt underbart! Blev förälskad i ditt väskbord!!

    SvaraRadera
  14. Alltså detta nattduksbord är ju såå underbart! Så fint med röd kappsäck

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!