.

fredag 11 augusti 2017

Monthly makers: kläder


Monthly makers tema för augusti är KLÄDER. Läs mer om det hos Elsa Lisa Larson. Jag brukar alltid gilla temana och ibland kan de vara lite kluriga men den här gången var det absolut inget i temat som tilltalade mig. Men desto större utmaning och jag tänker definitivt vara med just för att det är ett tema som verkligen inte passar mig.

Jag tänkte genast på klädesplagg man kan ha på mig och kunde inte bredda begreppet och bestämde mig rätt omgående för att det enda jag kan tänka mig att göra är vantar i så fall. Det är väl det minsta klädesplagget man kan tänka sig, ja, förutom typ trosor då. Jag har tidigare gjort tovade vantar och det var ändå rätt roligt.







Nu hade jag tänkt att det skulle bli ett par svarta vantar men jag vet inte om jag hinner sticka klart dem. Jag har satt igång med racerfart men vet inte om jag orkar hålla ut genom hela andra vanten. Normalt sett kan jag driva upp min arbetsfart rätt bra av inspiration, men den här gången känner jag att den tryter. Det är ju inte så kul att göra vinterplagg när man ännu har lite sommarfeeling kvar. Som att man åkallar vintern och det är det sista jag vill göra. 

Skriver det här inlägget för att jag ska känna pressen att göra klart vantarna nu när jag skrivit vad det är jag ska göra. Så nu är det bara att kämpa på....

2 kommentarer:

  1. Pepp! Hemsk känsla att åkalla vintern dock. För mig blir det tredje gången gillt att få till att faktiskt testa att sy barnkläder av avlagda vuxenkläder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för peppet! Tredje gången gillt för båda av oss då!

      Radera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!