.

lördag 11 juli 2015

Trasmatta nr 3


Nästa matta klar av barnens gamla kläder. Det är väldigt roligt att kombinera ihop färger och sedan se hur det blir. Hittills har det inte blivit som jag tänkt mig. Och jag har inte fått till virkningen helt. Mattan veckar sig i kanten - tydligen har jag ökat lite för många maskor. Egentligen borde jag repa upp några varv men jag tänker att det nog plattas till när man använder den. Att den liksom kommer att ligga till sig. Tyvärr vet jag ju att så inte är fallet, men det skadar ju inte att ljuga lite för sig själv. Fler virkade saker och pyssel finns hos Craftschooling Sunday.


Another rug made of old childrens' clothes. I really did not hope for much on this one since I am not tofond of the combination of colours but once it was finished I was surprisingly pleased with it. Have a look at more crafts on Craftschooling Sunday.

2 kommentarer:

  1. This is wonderful and such great colors! I'm impressed. I've tried crocheting with old T-shirts and it very hard on the hands so I'm doubly impressed :-)
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  2. Looks gorgeous! I have many balls of sheet yarn waiting to be used, but don't think it will happen anytime soon! thanks so much for sharing on craft schooling Sunday!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!