.

söndag 14 maj 2017

Fairy garden


I fjol gjorde vi en fairy garden i tre krukor. Det var väldigt roligt att snickra ihop små möbler och måla dem tillsammans med barnen och de hade mycket roligt att leka med dem under sommaren. Nu har jag sorterat fotona och får äntligen ut dem här.





Det var totalt tre krukor och två plastkatter fick bosätta sig där, även om den skulle vara tänkt för "fairies", älvor. Det röda på sidan av vår trapp är dörren in till älvornas bostad, under trappen.



Här ser man dörren bättre och stegen som leder ut i deras trädgård.


Där kan de gunga, sitta på en bänk och gå över en bro till hängmattan, där en av katterna just nu vilar sig.




Krukorna hade jag tidigare haft blommor i och nu fanns där redan en bas av jord, även om blommorna var slängda. Sedan krafsade jag bort lite mossa under en skogspromenad och lade den helt sonika på jorden. Det fungerade hur bra som helst och mossan höll sig fin ända till hösten. Sedan var det dags att arrangera själva trädgården. Ett tips kan dock vara att använda trälim istället för limpistol eftersom alla saker inte höll ihop så bra i längden. Utomhusklimatet tärde på dem och limmet lossnade på en del ställen. Pinnarna vi använde var kaffeskedar som jag hade plockat åt mig på McDonalds vid något tillfälle (hrm..)

6 kommentarer:

  1. Vilken kul idé!! Måste jag komma ihåg när Lillen blir lite större, just nu skulle han nog bara rafsa ut alltihop...;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns en tid för allt och våra börjar bli lite för stora för dem i år.

      Radera
  2. Vad kul att få se detta nu! Hälsa barnen att jag blir sugen på att leka där jag med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var väldigt roligt! Hittade förra helgen krukorna bakom garaget. De var i ett bedrövligt skick med den gamla mossan kvar. I år tror jag det blir något annat i krukorna. Slingerkrasse kanske.

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Vore något för mina krukor på balkongen som gapar tomma!! Så sympatiska små världar.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!