.

onsdag 15 mars 2017

Målade snäckor


Vi har snäckor i överflöd hemma. En hel driva av strandfynd som väntar på att bli något nytt. Ibland är det svårt att hitta något att göra med detta material. Det har blivit ljus, shellpoetry och bordsplaceringssnäckor tidigare.Nu tog jag och målade insidan på dem. Inte av någon särskild anledning, mer än att jag hade lite färg som höll på att torka i burken och jag ville liva upp dem lite.




Grönt och rosa blev det och lillebror tyckte det var roligt att se vilken färg som var i vilken snäcka. Han kom också på en till sak man kunde göra med dem, men jag måste vänta tills mörkret faller för att fota det så fortsättning följer.


1 kommentar:

  1. Som en variant av memory tänkte jag när du skrev om sonen.

    Själv har jag just lagt upp ett inlägg om hyllor där en av dem fick mig att tänka på dig. Ditt hem är din borg men nu har jag en borg i mitt hem :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!