.

fredag 24 mars 2017

Fyrkantstavlor


I korridoren utanför vår toalett har jag gjort några tavlor med sommarminnen. Jag tog kvadratiska kilramar som är rätt tjocka, cirka 3 cm. Sedan målade jag kanten i en blandning av blått, mörkgrått och vitt som jag blandade lite grovt. På så vis blev det inte en jämn färgblandning utan man kan se de individuella färgerna skymta igenom. Sedan skickade jag efter några av våra sommarfoton på framkallning och klippte till dem i passande form innan jag limmade upp dem. Man får dock välja ett lim som är anpassat till fotografier eftersom det annars kan läcka igenom och bilda fula fläckar på bilderna. En kilram limmade jag upp snäckor på.

Korridoren där bilderna hänger lämpar sig inte vid någon tid på året för fotografering. Jag har verkligen försökt vid flera tillfällen. Nu lessnade jag på att prova och visar dem i alla fall. Väggen är vitmålad och den ser ju närmast gul ut, så ni fattar att det är ett dunkelt hörn av huset.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig samling fina sommarminnen!! Att framkalla bilder är något jag knappt hört någon göra sedan 90-talet!! Finns ju en sjudundrande för-och-efter-markör sedan dess

    SvaraRadera
  2. Vilket kul sätt att använda sina foton på!:) Blev jättefint! Jag framkallar bilder men är dålig på att sätta in dem i album sen...:(

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!