.

onsdag 20 april 2016

Monthly Makers: Våren


Ja, nu har vintern rasat ut och vi rensar undan de skidor som inte längre passar. Normalt sett säljer vi eller lämnar till loppis men de här skidorna med dess gammaldags bindning tror jag inte är så attraktiva mer så det blev ett annat liv för dem som krokbräda. Älskar att hitta andra användningar för saker som ändå ska slängas.



Monthly makers tema för denna månad är våren och mitt vårtecken blir alltså frånvaron av vinter. För mig är det ett gigantiskt vårtecken att få stuva undan eller demontera vintersakerna. 


Efter jag skruvat upp alla krokarna kom min man och frågade om det inte blivit finare att vända skidan så att texten inte kom upp och ner. Det hade jag inte tänkt på alls. Men nu fick det bli en upp och ner skida istället. Fast jag grämer mig lite över att jag inte tänkte på det. Som tur är finns det ju en skida till. Just nu fick den hänga utomhus, i vårsolen, men jag ska nog hitta ett bra ställe åt min krokbräda inomhus.

Nu tycker jag att du ska gå till Ruth på Hungry Heart och titta på alla andras vårtecken.



9 kommentarer:

  1. Brilliant! Kanonbra återbruk till en fin krokbräda! Den DÄR gillar jag stenskarpt och håller med Dig; Nu slänger vi ut vintern!

    SvaraRadera
  2. Så snyggt. Och nu önskar jag att jag hade var en uttjänt skida från när jag var lite, minns dem som väldigt fina. Kul att du ger skidan ett helt annat användningsområde.

    SvaraRadera
  3. Superfint och bra återbruk! Fint med sommarhattar till :)

    SvaraRadera
  4. Hahaha känner så väl igen mig i det där flowet när en helt glömmer att planera och göra förberedelser ;) Underbart! Och jag tycker det är en jättekul krok - med texten uppochnervänd eller ej!

    SvaraRadera
  5. Åh, så fin!! Jag som är helt galen i att åka skidor får nästan lite längtan efter snö när jag ser din krokbräda, ha ha! =)

    SvaraRadera
  6. Kul bidrag och tummen upp för återbruket.

    SvaraRadera
  7. Så himla coolt! Älskar återbruk! <3 Dösnygg skida, klart den ska hänga inomhus.

    SvaraRadera
  8. Haha vilken härlig idé, jag tycker absolut inte det gör något att den är uppochner, det är bara charmigt! Vilket kul återbruk av skidor! :D

    SvaraRadera
  9. Så finurligt smart! Återbruk är ju helt klart det mest kreativa jag vet! Jätteläckert. Och det blev ju mycket mer unikt med texten upp och ner, så behåll charmen! :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!