.

tisdag 23 februari 2016

Februaribroderi


I februaribroderiet blev det snöklädda träd och det vackra blåa ljus i massor av nyanser som finns i en snöig vinter. För en gångs skull provade jag ett, för mig, nytt stygn. Annars är jag inte så förtjust i att lära mig olika sorters stygn. Jag gillar mer att prova olika tekniker med "vanliga" stygn. Vet inte ens vad de heter, men ni vet, upp med nålen och ner igen 4 millimeter längre bort.

De nya stygnen heter fjäderstygn och var väldigt lätta att göra. Här ser du den bild som gav mig inspiration och som jag försökte göra min variant av.

7 kommentarer:

  1. Jag säger bara wow! Din tavla var grymt mycket snyggare än den du hämtade din inspiration ifrån.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte hur du gör, dina broderier har en sådan känsla och ändå så är de uppbyggda ganska enkelt. Ta trädens grenar till exempel, och ändå så sitter jag här och kan känna smaken av krispig vinterluft, höra knarret från skorna och känna hur små moln av snö nuddar mitt ansikte när det blåser ner från en gren. Du är helt otroligt grym på att måla med textil!

    SvaraRadera
  3. Tack för era fina ord! De gör mig verkligen glad och lite förvånad för själv tyckte jag att den blev si så där.

    SvaraRadera
  4. Jättejättefint! morofar

    SvaraRadera
  5. Jag håller med Katarina fullständigt om att du är så otroligt bra på att få fram känslor i dina broderier. Tänk att kala februarigrenar kan bli så vackra med din nål och tråd!

    SvaraRadera
  6. Gööörfint ju! Och tack för nya stygntips! Hur stort är förresten broderiet?

    SvaraRadera
  7. Tack! Nu har jag postat det men det var ca 10x10 cm. Max 12 x12.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!