.

onsdag 13 januari 2016

De sista(?) svarvade burkarna


Så har jag också fått de sista svarvade burkarna målade. Eller sista och sista. Det dyker säkert upp någon mer rätt vad det är. Jag kan liksom inte låta bli när jag ser dessa träburkar på loppis. Jag tycker inte om dem träfärgade men får ett begär att inlemma dem i min samling. Förutom den här var det också burken nedan som liknar en bägare på fot. 



Båda har fått plats i samlingen på fönsterbrädan. I ärlighetens namn får inte alla plats här utan ett par finns på andra ställen.


Det är lillebrors burkar och i dem har han sina småsaker och skatter. Locken fungerar också som "spinjitsu"-snurror om man vänder dem upp och ner. De plattare knopparna har fått färgen nästan helt bortnött efter allt snurrande på golvet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!