.

lördag 3 oktober 2015

Tovade underlägg


När jag nu var i farten med att skåda djupt i garnlådan hittade jag en massa yllegarnrester. De kan ju inte bara ligga där utan jag var tvungen att hitta ett syfte med dem och det blev grytunderlägg. Jag virkade en rund platta och tovade sedan i maskin vilket ledde till att de blev lite veckiga men jag tänker att det rätar ut sig när man har varma grytor på dem. Man kan ju alltid hoppas.


Det resulterade i fyra stycken och den ovanför är den i särklass fulaste. Jag fattar inte varför jag köpte detta garnet i första läget? Minns inte ens vad jag hade det till. Jag virkade ett litet handtag till dem alla då jag tänkte mig förvara dem på krokar. I efterhand tycker jag de ser ut som gigantiska grytlappar. Men jag är ändå rätt nöjd med att bli av med alla yllegarner och samtidigt få nytta av dem.




1 kommentar:

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!