.

fredag 30 oktober 2015

Spöken av papperspåsar


Inför halloweenfesten har vi dekorerat spöken av hemmagjorda papperspåsar. Från början tänkte jag montera en ljusslinga i dem så att de lystes upp men den slingan jag hade i åtanke från förra året hade tydligen gett upp. Nu råder det i och för sig ingen brist på ljusslingor i det här hemmet men alla andra är monterade på någon vägg och jag ville inte börja plocka loss någon så det fick bli en spökslinga utan lampor. Idén kommer från Kreativa Karin.


Bilden ovan speglar vilka vi var som pysslade. Först kommer min påse, sedan 10-åringens och så 4-åringens. 12-åringen vill inte längre vara med och pyssla. En rätt talande bild. Jag tycker faktiskt mitt spöke förlorade i spökskönhetstävlingen. 4-åringens blev oväntat bra. Ett riktigt fruktansvärt spöke tycker jag.


En del blev mer uttrycksfulla än andra. Jag gillar uttrycket i ögonen på det här spöket.



Papperspåsarna vek vi till själva av vanliga A4-papper och det var riktigt enkelt. Så här gjorde vi:











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!