.

söndag 25 oktober 2015

Monthly makers: garn



Jag ser alltid fram emot den tionde varje månad då det är dags för nytt Monthly Makers tema. Den här gången blev det temat garn, ett tema som jag normalt sett hade älskat, men nu hade jag precis gjort mitt yttersta för att använda upp rester i garnlådan. Jag har virkat runt sladdar, runt rep, maskintovat yllegarn och virat runt pinnar så jag var lite less på just garn den här månaden. Men eftersom Monthly makers bland annat handlar om att utmana sig själv att prova på nya saker tänkte jag att jag måste hitta ett nytt sätt att använda garn. Och helst ett litet projekt. En surfning på Pinterest gav snabbt idéer och
Ihan Kaikki Kotona hittade jag ett perfekt projekt - att göra ett halsband av garnrester.


Bloggen är på finska men google translate gjorde ett bra jobb (utom i beskrivningen av bloggerskans profil på framsidan- herregud läs inte den översättningen det är något som blivit fruktansvärt fel där). Man tar träkulor och virar garn kring. En hel del textillim går också åt. Jag tog tyvärr lite för mycket och när det torkat var det fullt av lim som inte gick att pilla bort så jag fick köra på ett lager garn till och vara lite mer sparsam med limmet. 


Om du nu surfat in på Ihan Kaikki Kotona ser du att jag inte kopierat bara idén utan även fotoposen, även om jag inte agerade modell själv utan gett min dotter det uppdraget. Månadens värd för Monthly Makers är Beata. Hos henne hittar du alla inlägg på månadens tema.  

12 kommentarer:

  1. Söta!
    Jag håller fortfarande på och stickar på mitt bidrag, hoppas bli klar så att man hinner fota idag, för nu är det ju kört med dagsljuset för den som jobbar kontorstider.

    SvaraRadera
  2. Enkel och fin idé!! Passar bra med största nystanet först och vilka fina färger! Själv lyckades jag inte att kommentera och lämna länk hos den här månades värd, men det finns väl värre saker här i livet

    SvaraRadera
  3. Så fina! Gillar verkligen färgskalorna på dem!

    SvaraRadera
  4. Enkel, kul och fin idé! Känns som att det där skulle också vara fint att göra små örhängen av!

    SvaraRadera
  5. Så gulligt, med små nystan staplade på rad!
    /linda

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt det ser ut med garnnystan. Och härliga färgkombinationer.

    SvaraRadera
  7. Jag totalälskar ditt halsband! Så, så, så fint!!

    SvaraRadera
  8. Fargene er jo bare så fine sammen! :) Kjempefint resultat og et veldig stilreint inntrykk!

    SvaraRadera
  9. Så fint! Gillar färgkombinationerna du fått till på halsbanden :D

    SvaraRadera
  10. Nä vilka fina! Jag är himla sugen på ett garnsmycke som kan visa hur mycket jag älskar materialet. Inspirerande!

    PS nu blev jag ju TVUNGEN att googletranslatea info-rutan! Och HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA jag har ingen aning om vad hon försöker säga men jag gillar det som det är!

    SvaraRadera
  11. Skitfint! Och jag kunde ju inte heller låta bli att google translatea så nu sitter jag här och garvar högt. :D

    SvaraRadera
  12. Vad fina! Ser ut som små glasskulor nästan, fina färger du valde!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!