.

onsdag 18 mars 2015

Runda ramar med tyg /Embroidery hoops



På några ställen på nätet har det ploppat upp tyg i broderiramar och eftersom det här är ett billigt pyssel hakade jag genast på. Tyg har jag i massor och på närmaste second hand hittade jag en handfull ramar i olika storlekar. Jag hade tänkt mig svarta ramar men de hade ett gäng röda så det fick bli rött istället. Jag gillade att det var samma färg och att de kom i så olika storlekar. Säkert från samma givare, gissar jag. Sedan har jag alltid älskat färgkrocken som blir av rosa och rött så tygvalet var givet. De pryder nu sovrumsväggen. En massa andra hantverkade saker kan du se på Craftshooling Sunday.


I found this really easy way to make wall decorations using embroidery hoops. I bought mine second hand and managed to get a whole lot in the same color. I hade originally pictured black hoops but red ones worked just as well. I have loads of fabric scraps and put some of these into the hoops. This certainly is an easy way to decorate your walls. More crafts from all over the world can be seen at Crafrtschooling Sunday



8 kommentarer:

  1. Det blev himla fint ju! Köpta precis på mig en broderiring på loppis i helgen, fast jag hade nog tänkt att läsa mig brodera med den! :)

    SvaraRadera
  2. Snyggt och enkelt! Den sista närbilden ser ut som du har lagt på lite extra med brodyr eller pärlor. Eller ser det bara ut så? Annars en idé att utveckla dem enkla tavlorna. När du tröttnar på dem enkla kan du förnya dem med lite sådana detaljer. Det går också att måla detaljer på tyg med akrylfärger. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Ja, det ser faktiskt ut som att jag bearbetat den sista, men det är bara tyg. Bra idé dock.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig idé! Så ska jag också göra... när jag flyttar till ett slott med massor med väggar att pynta ;-)

    SvaraRadera
  5. Färgglatt och fint! En vägg att bli glad av helt enkelt.

    SvaraRadera
  6. So pretty and lovely colors!

    Navy Wifey Peters @ The Submarine Sunday Link Party

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!