.

tisdag 27 januari 2015

Målade burkar


Nu har jag varit framme med penseln igen. Jag hittade ett par trärena askar på loppis och målade dem för att få dem roligare. Den ena har jag salt i och den andra pappersklämmor. I lördags hittade jag, till min stora glädje, en till liknande ask som kommer få sig ett varv med penseln den också. Undrar varifrån de kommer. Har aldrig sett dem förr. Kanske är det någon som suttit hemma och svarvat till dem och sedan tröttnat på dem? Eller så har sådana askar figurerat lite här och var men jag har inte sett potentialen förrän nu?


Här tycker jag mig nästan ana tendenser till en stilsvängning hos mig själv. Ska jag satsa på en lite mer dämpad färgskala hemma? Gillade den gråa men känner spontant att den tredje burken inte kan bli grå den också. Det blir för mycket grått. Så var det med den stilsvängningen. Den svängde snabbt tillbaka. Det är inte omöjligt att den gråa till och med ser annorlunda ut när jag ändå tar fram färgerna och penseln.



2 kommentarer:

  1. Fina!
    Jag har börjat vilja ha lite mer färg i mitt hem, så detta tilltalar mej.
    Häftiga glasburkar nedan!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!