.

lördag 10 januari 2015

Knapp-ringar


När jag såg dessa knappar i tygaffären slog jag till direkt. De var så glada i färgerna och roliga i mönstren att jag tänkte man kunde ha dem till något roligare än bara knappar. De blev ringar. Jag gjorde ringar av tjockare ståltråd (najtråd) och fäste knapparna med tunnare ståltråd. Sedan en blobba med limpistolen där knappen möter ringen.


Jag gjorde dem någon gång i höstas och har hunnit använda dem och det visade sig att fästanordningen inte var så bra eftersom ståltråden blev böjd för många gånger och knappen sprättade av. Någon som har andra, läs bättre, idéer om fastsättning?



3 kommentarer:

  1. Superfina! Jag skulle testa pärlgarn, broderitråd eller björntråd. Och en stor klick från limpistolen på det. :-) mm

    SvaraRadera
  2. Om jag var du skulle jag nog satsa på sådana ringar man kan köpa i hobbyaffärer med en platta där det går att limma fast saker. Borde väl vara en perfekt yta att limma en knapp på? Och så ett bättre lim än limpistol, typ något superlim kanske? Läckra knappar, som karameller!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen! Låter bra båda två. Känner jag mig själv får de väl vila ett tag innan jag samlar kraft att rätta till det. Sååå trist gå tillbaka och korrigera. Men när det fått mogna i hjärnan ett tag kan man ta sig an det.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!