.

lördag 1 november 2014

Lysknapp


Lysknapparna i mitt hus är från 50-talet. Nu nytillverkas knappar i 50-tals stil och egentligen borde man kanske byta ut elapparaturen i huset till nyare av säkerhetsskäl, men det har inte blivit av än. Tills vidare får jag njuta av originalsakerna. Det är verkligen lustigt att tänka sig att andra människor har rört vid dessa knappar när de stigit upp på morgonen och när de lagt sig på kvällen. Ibland har de vaknat till dagar som skulle bli de bästa i deras liv och ibland har de gått och lagt sig efter dagar tunga av sorg och bekymmer. Och inget av deras liv finns kvar i huset, utom ytan.

1 kommentar:

  1. Så tänkte jag precis när jag sköljde ur min tekanna som jag köpt på loppis. Brukar undra vem som haft mina saker innan mig och vad de var för några.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!