.

fredag 28 november 2014

Betongkudde


Ytterligare ett betongalster är färdigt. Jag har en depå i källaren av de saker jag gjöt i våras och gör klara dem lite pö om pö. Jag tror detta är den sista, med reservation för att jag kanske har fotat någon mer sak men glömt att blogga den. Det finns en anledning till att denna kudde är kvar till sist - den levde inte upp till min inre bild av den. Dessutom vet jag inte vad jag ska ha den till. Tänkte ha smycken på den men den passar inte alls till det när jag satte dit den stora knappen i mitten. Tänkte också göra någon form av installation med en Askungesko på den men knoppen satte P även för det.

Till gjutform hade jag en plastpåse som jag lade i sandlådan med en mindre sten på för att skapa en grop för knappen. Själva knappen gjöts i en sådan där liten plastbehållare som man får i Kindereggs.

1 kommentar:

  1. Kul ändå, även om den inte blev riktigt som tänkt. Jag var i en park i Jerusalem förra året, där det låg massor av fina betongkuddar i olika modeller på marken. Jag funderar fortfarande på hur de egentligen var gjorda, de hade ju liksom riktig tygstruktur, som manchester och brokad och allt möjligt.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!