.

tisdag 12 augusti 2014

Lappteknik på snabbt sätt



Jag hade så många spillbitar av tyg i blått, grönt och turkos och provade en ny teknik. Jag tog ett stycke bottentyg av det styvare slaget och zick-zackade fast bitarna utan att fålla eller vika in kanterna. Lapptäcke på ett snabbt och enkelt sätt. Det blev himmel, mark och en massa hav. Med maskin broderade jag sedan små hus och fiskar. Sedan sydde jag på pärlor för hand. Roligt att göra men resultatet blev si så där. Detaljerna drunknade på långt håll. Kanterna i båda ändarna är ojämna, men på bilden ser det ut som att vänsterkanten är rak, vilket den alltså inte är. Se fler textilalster på Husmorsskolan.




5 kommentarer:

  1. Vad fint, som ett konstverk/tavla. Vad rolig teknik och återigen, gud vad fint! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är jättelikt! Mycket vackra färger!!

    SvaraRadera
  3. Den blev jättefin! Roligt att prova sig fram!

    SvaraRadera
  4. Riktigt snyggt. Konst är vad det är.

    SvaraRadera
  5. Ett riktigt konstverk. Jag har också prövat denna teknik i en bonad. Men då fyllde jag i en del detaljer med vad så det blev en 3D känsla.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!