.

söndag 20 juli 2014

Tavlor ute



Pinterest kan vara både en god och en dålig vän. Vissa "pins" funkar inte alls och andra ids man inte ens prova för de ser man på en gång att de är för bra för att vara sanna. Den här gången fann jag dock i Pinterest en sann vän, en bästis nästan. Jag har gjort Rothko-inspirerade tavlor på ett synnerligen enkelt sätt. Beskrivningen hittar du här. Jag gjorde mina tavlor på gamla loppade dito. Jag valde tavlor som var målade direkt på en masonit-skiva, alltså inte på duk, eftersom jag ville att mina skulle kunna hänga ute på altanen under tak. Jag använde akrylfärg, en sådan förpackning med små tuber som man köper på t ex Claes Ohlsson. Mycket prisvärt. De blåa och de gröna tuberna räckte precis till mina tavlor.





1 kommentar:

  1. Snyggt! Jag var inne o kikade på tekniken. Jag blev mycket inspirerad och kommer säkerligen också att pröva detta.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!