.

tisdag 3 juni 2014

Virkade pallöverdrag / Crocheted stool covers



Jag har sett virkade pallöverdrag på många ställen och tyckt det är tråkigt att jag inte själv har någon pall att virka till. Men så slog det mig att det är ju precis vad jag har! I källaren har vi två IKEA-pallar som vi använder för att dryga ut antalet platser kring matbordet när vi har gäster. Knappt var tanken tänkt förrän överdragen var virkade. Det gick så fort att jag önskat att jag haft ännu fler att virka till. Fler hemgjorda projekt finns på Craftschooling Sunday.


I have seen these kind of crocheted stool covers on many blogs and thought it a pity that I didn´t have any stools to make covers for. But recently we had a dinner for some friends and I remembered that we have a couple of extra stools for occations like this in the basement! For other home made projects, have a look at Craftschooling Sunday.






4 kommentarer:

  1. Gorgeous, and so relatively quick to whip up, right? I've loving the two I made, but am hoping to make some more! thanks so much for sharing on craft schooling Sunday!

    SvaraRadera
  2. Fina överdrag och kul för dej att du kan virka!
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Gladfärger så det dånar. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!