.

torsdag 10 april 2014

Bokhylla


Idag har jag ägnat mig åt träslöjd. När jag gick på högstadiet fick vi en ny träslöjdslärare som "tvingade" oss att göra en ritning över det vi ville tillverka. Helt onödigt, tyckte jag då och kunde inte alls se poängen med en ritning. Idag har jag skänkt honom en tanke då jag gjort en minutiös ritning över mått, vinklar och i vilken ordning jag skulle skruva in skruvarna. Och ändå blev jag övermodig på slutet och tittade inte på ritningen utan skruvade på frihand. Naturligtvis gick det inte som jag planerat. Jag blev ändå nöjd med slutresultatet men det stör mig att skruvarna på taket, de längst ner, sticker ut på ett sätt som de inte gjort om jag följt min ursprungliga ritning. Nu har jag i alla fall en bokhylla där jag kan lägga boken jag håller på att läsa överst så att den inte faller ihop. Mycket praktiskt och bra. Synd bara att jag just upptäckt e-böcker.





4 kommentarer:

  1. Vilken fin!! Jädra bruksvänlig design desstuom :)! Vem har inte saknat något smart att lägga ifrån sig en bok på??

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!