.

fredag 21 februari 2014

Dagens fynd?



Dagens loppisfynd är en plåtburk som jag är ambivalent till. Gillar jag den eller inte? I affären hade jag svårt att lägga ner den på grund av det förbryllande bakgrundsmotviet. Är det en man som sitter och vässar sin lie? Har han en krycka? Varför sitter han på gräset? En paus i arbetet att slå gräset i parken eller vilar han sitt ben? Varför är han med över huvudtaget? Jag tror jag funderat lite mer på detta och sedan får han åka tillbaka till affären för att bli såld till någon annan.

3 kommentarer:

  1. Jättecharmig burk. Ja man undrar lite över motiven ibland. Har aldrig sett något liknande faktiskt. Bra fynd. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, jag säger då det! Charmig burk som man önskar kunde prata, haha
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  3. Tror att mannen i bakgrunden med rätt stor sannolikhet håller på och laddar geväret han ska använda för att få tillbaka sin chokladstång från mannen i hatt...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!