.

torsdag 19 september 2013

Höstutmaning


Ett enkelt höstpyssel är att göra ringar av kvistar. Jag använde mig av yxa och fick hugga mig svettig innan jag lyckades få  några fina bitar. Provade såg men det borde jag fattat att det inte skulle gå. En som lever närmare naturen än mig skulle gapskrattat. Sågen gav en helt annan yta, inte alls slät. I efterhand borde jag också fattat att man hade kunnat bättra på med sandpapper. Som det var nu var det bara de mindre ringarna som blev riktigt bra. De större blev gärna ojämna i ytan. 


Detta bidrag ingår i Höstutmaningen på Susannes blogg.

6 kommentarer:

  1. Att yxa till så små bitar låter ju i klass med vad en erfaren timmerman (eller vad de nu kan heta) klarar! Sympatisk och fin hjärtering!!

    SvaraRadera
  2. vad roligt att du ville vara med i min utmaning! Det var originella ringar med mycket jobb bakom. Snyggt!

    SvaraRadera
  3. Schysst! Om man har en bra sekatör så tror jag att det kan vara ett bra alternativ, då brukar det bli fin snittyta på sådana där mindre grejor.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!