.

torsdag 19 september 2013

Höstligt fynd


Jag har en förkärlek för brunt glaserat poslin så denna tekanna kändes som gjord för mig närj ag såg den på loppis häromdagen. Liten nog för att bara rymma två koppar te. Precis lagom för en person med påtår. (Mannens dricker endast te när han är sjuk). Hösten är tedrickartid tycker jag och favoriten för tillfället är Rooibos Brunkullan. Nu är ju inte hösten min favorit årstid direkt - hur kan det vara det där sommaren tar slut och allt ruttnar och dör och man vet att hela långa vintern ligger framför en?? Helt obegripligt att folk gillar hösten. Men nu verkar den ändå vara i antågande, bäst man liksom accepterar det så blir sinnesron lite bättre.

Därför blir det ikväll Brunkullan i brun kanna. Sedan inväntar jag höststormar, gula löv och regn som för alltid tar bort sommaren 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!