.

tisdag 27 augusti 2013

Rainbow cake



Rainbow cake! Äntligen kom jag till skott och fick prova denna tårta som jag haft på hjärnbarken i ett år nu. Barnen fick dekorera utsidan. Insidan var rätt enkel. Man gör två tårtbottnar (dubbelt recept) delar upp det i sex skålar och färgar med karamellfärg. Ett tips kan vara att köpa engångsformar. Jag var orolig för att det inte skulle bli tillräckligt med kraft i färgerna utan pastafärg men det gick som synes bra.

 Finally I got around to to making Rainbow cake. I have wanted to try this for a year now. The kids did the outside and I made the inside. I am quite pleased with the result although I wish I had the stamina to trim the edges to reach perfection. This is my contribution to Craft Schooling Sunday.



Sedan följde jag Lomelinos recept för fyllning - vaniljsirap och marängfluff på utsidan. Lite för sött för min smak men jag är ändå nöjd med resultatet. Visst hade man kunnat jämna till kanterna och så men jubilaren var nöjd utan den där sista perfektionen. Önskar dock att jag vore en sådan där perfektionist. Det hade ju onekligen blivit snyggare..


3 kommentarer:

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!