.

söndag 16 december 2012

Pepparkakshus


Så är årets pepparkakshus färdiga. Det är bara att inse att äldsta dottern inte är så liten mer. Hennes tak ser ni ovan och mitt nedan. Hon skar ut bitarna till huset på frihand och dekorerade taket mer noga än jag brydde mig om. Fast ihopsättningen får jag ännu ha patent på.


Egentligen ligger detaljerat pillande för mig. Jag ryser vid bara tanken på att jag måste utföra detaljprecisionsarbeten, så pepparkakshus har länge varit ett no-no för mig. Tack vare tips från Ninette.



Som synes vittnar slutprodukten om mitt ointresse för precision. Jag lägger ribban vid att det ska vara roligt att pyssla med barnen. Yngsta dottern verkar gå i mina fotspår. För henne räcker det med symbolisk dekoration - en godis per hussida.




Detta är min söndagsbild i Fabriken. Fler finns. Gå dit och titta.


1 kommentar:

  1. Superfina pepparkakshus har ni gjort, och granen är jättefin! :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!