.

torsdag 23 februari 2012

Sommarminne



En Gofika-burk trillade ner i brevlådan i veckan. Man fick den om man skickade in streckkoder från några Göteborgskex-produkter. Det var i somras vi åt kexen och att få burken så här länge efteråt kändes lite tråkigt. Det var ju då - när solen värmde kexen svettiga och när getingarna drogs till doften - då, som vi såg fram emot burken. Att få den nu när tjälen och frosten har oss i sitt grepp ger en unken smak. Ungefär som kex som övervintrat i sommarhuset och smakar föga aptitligt. Att dessutom få betala för portot när man gör reklam för Göteborgskex varje gång man använder burken spädde på den där känslan av att ha gått på en nit.



Men när jag upptäckte att Variant-förpackningen passade som gjuten i burken (konstigt, va?) tinade jag upp och började se det jag först föll för, de roliga detaljerna och charmiga figurerna.





Jag är ingen långsint typ och jag kommer att inviga burken till fredagsmys med ost och kex. I och med denna initieringsrit kommer burkens karaktärer att flytta in i borgen.

6 kommentarer:

  1. Men du, den där burken med alla dom roliga figurerna på var ju bara så härlig! Jag hade nappat direkt på erbjudandet om jag had fått en sådan burk! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Håller med om att väntetiden och portot var mindre kul, men det var den väl ändå värd - så söt som den är!

    SvaraRadera
  3. Åhh, jag tyckte den var jätterar!!

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  4. Jättegullig burk. Och snart är det ju sommar igen, med lite god vilja i alla fall:)

    SvaraRadera
  5. Väldigt fina illustrationer! Gillart, massor!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!