.

onsdag 18 januari 2012

Seriepall


Har gjort en seriepall som jag tror kommer att gå under namnet "Eländespallen".


Det är IKEAs pall som fått ett nytt utseende. Jag köpte några gamla Kalle Anka och klippte ut de bilder som innehöll starka känslor eller "bom", "krasch" och "pang" och samlade dem på pallen. Istället för decoupagelack brukar jag använda någon acrylatlack, som jag tycker fungerar lika bra. Undrar om det i själva verket inte är samma sak, fast billigare?


Vill också passa på att visa mitt vardagsrumsgolv. Nu för tiden läggs inte golv på det flätade sättet utan bara rakt. Snyggt det också, men allra snyggas är fiskbensparketten som jag önskar att jag hade haft.


Sedan hade jag ju en himla tur i att bilderna rymdes bra på höjden på pallen. Det var en ren lyckträff och först när jag började passa ihop serierutorna förstod jag vilken tur jag hade haft.

17 kommentarer:

  1. Fint och färgglatt! Och jag har likadant vardagsrumsgolv som du, förresten. :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin och kreativ lösning. Jag har en husmorsstege som behöver renoveras big time, och kanske är det läge att försöka göra något liknande.

    Hur många lager lack använder du?

    Fint golv förresten.

    SvaraRadera
  3. Härlig pall! jag har en stol som jag beklädde med fantomentidningar för många år sen, men en klåfingrig unge var och pillade bort en del av bilderna... Borde fixa om den, blir verkligen frestad när jag ser din fina pall!

    SvaraRadera
  4. Så läckert! Stolen blev ju något snyggare!

    //Henrietta

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Vilken tur du hade med storleken på serierutorna!

    SvaraRadera
  6. Verkligen hur snyggt som helst, underbar idé!! Jag använder vanligt möbellack istället för decoupagelack, funkar jättebra :-)

    Papprena till burkarna har jag köpt på Panduro. Ett block med "tilda-papper" :-)

    SvaraRadera
  7. Hej! Vilken bra grej är det okej om jag lånar idén lite, fast annorlunda? Jag har ett soffbord jag skulle vilja göra om nämligen. acrylatlack sa du?! Jag får ge mig ut på jakt efter detta. Tack för tips och inspiration ...
    Hälsningar Jenny

    SvaraRadera
  8. Ursnyggt! Otrolig fint, och en lysande idé för kommande pall hos lillebror minsann :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  9. Kul att ni gillade pallen!
    La Momes: Jag har använt fem lager lack. Hoppas det ska räcka.
    Fröken Pyssel: Bra tips med möbellack!
    Tant Ninette: Ja, det är ju det man är rädd för. Men å andra sidan ger det ytterligare ett pysseltillfälle.
    Jenny: Klar du ska göra likadant. Bra idéer ska man använda. Och jag tror inte jag var först med att göra detta.

    SvaraRadera
  10. Oj vad fin den blev! Är mycket imponerad! :)

    SvaraRadera
  11. Super snygg =) Jag köpte tidningar för längesen (så längesen att jag inte vet vad jag lagt dem...) och ska göra om vår tråkiga pall oxå =)

    KRAM och tack för besöket i min blogg. Älskar oxå min stol som är ett loppisfynd som fått lite färg på sig =)

    SvaraRadera
  12. Coolt! Det kanske jag skulle göra med alla mina serietidningar som jag har hemma...

    SvaraRadera
  13. Åh! Jag har en pall hemma som jag gnäller på varje dag för den är så ful! Behöver den i min vardag för jag är så kort, så det går liksom inte att slänga ut eländet heller. Tror jag snor den här idén bums faktiskt! Tack för tipset =)

    SvaraRadera
  14. Snyggt! Så kul med serietemat på pallen :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!